FAQ

Is een lakbescherming noodzakelijk voor een nieuwe auto?

Om kort te gaan: Ja!! Uw auto is al door vele handen gegaan voordat deze wordt afgeleverd. Meestal zijn nieuwe auto’s na transport al behoorlijk vuil. Vervolgens krijgt hij niet de vakkundige aandacht die hij nodig heeft. Even snel wassen en een vloeibare Quick Detailer is alles wat de lak aan verzorging mag ontvangen. Dit laagje is al na een paar weken verdwenen en zie je toch al hier en daar fijne krasjes. En dit is nog maar een milde voorstelling van zaken. We zijn de afgelopen jaren regelmatig geschrokken van de laktechnische staat. Vaak is een milde machinale polijstbeurt al geen overbodige luxe. En uiteraard een goede lakbescherming zorgt voor conditionering van de lak.

Maakt het nog verschil wanneer je de behandeling laat uitvoeren?

Bij een nieuwe auto is het advies : hoe eerder hoe beter. Na een zorgvuldige lakbehandeling is de carrosserie beter bestand tegen weersinvloeden, UV-straling van de zon , invreten van hars etc. En de auto is heel makkelijk schoon te krijgen!
Ook bij een gebruikte auto is het zaak de lak zo snel mogelijk te corrigeren en beschermen. Door oxidatie veroudert uw lak , wordt stroef en houdt vuil steeds hardnekkiger vast. Wassen en detailen van een auto wordt een straf.

Is het machinaal polijsten schadelijk voor mijn auto?

Nee, mits…. Zoals bij ieder vak hoort een gedegen opleiding en veel, heel veel praktijkervaring. Met 8 jaar werkervaring , de best mogelijke technische ondersteuning en het gebruik van de juiste machines en materialen, zijn we in staat bijna alle lakproblemen op te lossen. Het machinaal polijsten zorgt voor het verwijderen van de “ dode” toplaag. Soms is 1 micron verwijderen is al voldoende om glans en diepte in de lak terug te krijgen! Soms moeten we echter veel verder gaan , maar altijd binnen veilige grenzen. De lak wordt door dit proces weer hersteld. Vaak is deze dieptebehandeling maar eenmalig nodig!

Wat is een goede lakbescherming voor mijn auto?

Een antwoord hierop is niet eenduidig. Veel zal afhangen van hoe intensief de auto wordt gebruikt en de mate van aandacht qua onderhoud die een klant aan de auto wil geven.Dit is een van de kernpunten in ons advies gesprek met de klant tijdens de inspectie. Een voorbeeld om dit te illustreren maakt veel duidelijk: een klant gebruikt zijn auto dagelijks en maakt vele kilometers( 40.000km per jaar). Hij heeft niet veel tijd en wast gemiddeld eens per maand de auto.
Hier volstaat niet een prachtige Carnaubawax met zeer hoge glansgraad. Door te weinig onderhoud slijt de beschermlaag vrij snel( maximaal 5 maanden standtijd). Hierbij is een lakverzegeling op basis van bijvoorbeeld polymeer een betere oplossing! Standtijd tot een jaar met een hoge slijtvastheid. De glans is minder wetlook-achtig , maar volstaat voor dit profiel uitstekend.

Wat zijn de voordelen van een lakbehandeling?

Voordelen:

• vertraagd oxidatie van de lak aanzienlijk

• is optimaal beschermd tegen UV-straling , industriële vervuiling en in zekere mate tegen invreten van vogelpoep, hars en insecten

• minder aanhechting van vuil

• makkelijk te wassen door gladde oppervlak

• bij regelmatig herhalen verouderd de lak niet en blijft een als nieuw aanzien behouden

• hogere restwaarde van uw investering bij evt. inruil

• hogere taxatiewaarde bij klassiekers en Youngtimers

Werken jullie ook op locatie?

Op locatie werken heeft zo zijn uitdagingen. Vaak ontbreekt voldoende faciliteiten om een optimaal resultaat te verkrijgen. Daarom hebben we jaren geleden besloten om alleen nieuwe auto’s op locatie te behandelen. Vaak hebben garagebedrijven wel een brug vrij en kunnen we onze in 1 werkdag afronden. Gebruikte auto’s en klassiekers worden uitsluitend in ons atelier uitgevoerd. Daar hebben we alle nodige middelen om een technisch en optisch top resultaat neer te zetten. We hebben de beschikking over een hefbrug( tot 3 ton) , heel veel heldere verlichting, perslucht , gereedschappen, druppellader voor de accu etc.

Tevens is uw auto goed beveiligd. Ons pand wordt beveiligd door een deugdelijk alarmsysteem met melding aan de alarmcentrale, gecertificeerde sloten en anti- inbraakpalen voor de roldeur.

 

Voor transport van uw kostbare bezit bieden we verschillende diensten. Kijk op deze site bij service onder het kopje halen en brengen. Of klik op de link.

Wat is het verschil tussen autopoetsen en autodetailen?

De term autopoetsen is alom ingeburgerd en heeft niet altijd een goede naam. Helaas is dat in de praktijk ook zo. Veelal wordt slechts een laagje wax of spraysealant over de gewassen auto aangebracht , de banden zwart gemaakt en de matten gezogen. Hierbij wordt, vaak door tijdsdruk en economische overwegingen, niets aan de benodigde voorbewerking gedaan. Meestal neemt een poetsbeurt niet meer dan maximaal een dagdeel in beslag.
 
Autodetailen is in Nederland langzaam aan het inburgeren. Toen we met ons bedrijf begonnen kende vrijwel niemand de uitdrukking.  Het vak autodetailen gaat veel verder. De lak , de velgen , het ( leren ) interieur krijgen de aandacht die het nodig heeft om naar een “als nieuw” resultaat te komen. Per materiaalsoort is een methode en bewerking nodig om een duurzaam( blijvend) resultaat te komen. Dit soort behandelingen beginnen bij minimaal 1 werkdag en kan makkelijk oplopen tot 2 dagen of meer.

Waarom zou ik kiezen voor Cura di Carrozza?

Uw auto is bij ons in veilige handen. Begonnen als gecertificeerd Swissvax Car Cosmetic Center hebben we ons bedrijf en diensten uitgebreid om een breed scala aan cosmetische problemen aan uw auto duurzaam op te lossen. We doen geen concessie aan kwaliteit en nemen geen toevlucht tot methodes die gebreken tijdelijk verdoezelen. Dus geen siliconenspray, petroleum houdende middelen, maar hoogwaardige middelen, methodes en machines om uw kostbare bezit naar een hoger niveau te tillen. Daarbij hebben we een netwerk collega ondernemers , die dezelfde instelling en aandacht voor detail hebben. Kijk op onze pagina partners voor bijvoorbeeld een top autospuiter/ restaurateur.
Kortom, one stop shop voor al uw cosmetische en technische dienstverlening!

Hoe duurzaam is een behandeling?

Een diepte behandeling van bijvoorbeeld de lak is duurzaam en bij goed onderhoud slecht eenmaal nodig. De beschermlaag, of het nu een hoogwaardige Carnauba wax van Swissvax of Petzoldts of een lakverzegeling is, moet met enige regelmaat vernieuwd of aangevuld worden. Bovendien krijgt de lak toch door gebruik en wassen lichte gebruikssporen.

Daarvoor hebben we echter 5 jaar geleden een onderhoudsplan Cura Regulare ontwikkeld. U kunt als klant diverse opties kiezen die bij de intensiteit van gebruik past. Zo blijft uw investering er permanent uitzien als nieuw! Kijk bij Diensten via Automotive naar onderhoudsplan of klik op de link.

 

Hoe komt het dat jullie prijzen hoger liggen dan veel van je collega’s?

Een paar trefwoorden: tijd, middelen , kwaliteit en servicegraad. We nemen geen halve maatregelen en bedienen klanten die een hoge graad van afwerking eisen. We hebben veel geïnvesteerd in tijd en geld om een werkplaats zo in te richten dat we kwaliteit op het hoogst mogelijke plan kunnen bieden.

Uw kostbare bezit is in veilige handen. we voldoen aan de hoogste eisen van veiligheid en verzekeringen. Bovendien houden we de nieuwste ontwikkelingen bij op ons vakgebied en testen regelmatig nieuwe producten en machines.

Tenslotte vinden we onze klanten heel belangrijk en bieden graag service aan die u ontzorgd.  Of het nu gaat om schadebemiddeling, halen en brengen, cosmetische inspecties, we proberen ten alle tijden aan uw wensen tegemoet te komen. 

Al die ontwikkelingen en eisen kosten geld. Maar onze ervaring is dat dit bij het zien van het eindresultaat snel vergeten wordt. Overtuig uzelf en maak een afspraak voor een inspectie.

Tot ziens voor de ultieme verzorging van uw auto!

Please reload

De ultieme verzorging voor uw auto